BIRGITTA WALLSTRÖM
Speaking Partner inom Varumärke/Marknadsföring/Kommunikation
Erfarenhet:
Global Brand Manager och Marketing & Sales Manager Stena Line, Kommunikationschef Stavdal, Kommunikationschef Bjurfors, Marknadsföringschef Telia, Global Project Leader Saab Automobile, Marknadsanalytiker och Läkemedelskonsulent Astra Zeneca. Civilekonom.
Gör i Speaking Partner Advisory:
Jag rådger mindre och mellanstora bolag i syfte att utveckla varumärke, marknadsföring och kommunikation. För mindre företag är enkelhet och snabbhet viktigt, men för att kunna vara det behövs en strategi att hålla sig till. Jag hjälper till att utveckla marknads, varumärkes – och kommunikationsstrategier och planer på lång och kort sikt. Strategiska och taktiska planer, marknadsanalys, digital kommunikation, mätning och uppföljning – allt kopplat till affärsmål och affärsstrategi.
Viktiga framtidsfrågor enligt Birgitta:
"Affärsutveckling är ett permanent tillstånd och världen förändras i en allt snabbare takt i vår digitala omvärld. Speciellt viktigt för ett mindre bolag är att ha ”örat mot marken”(eller mot kunderna) och kunna vara transparanta, agera agilt och snabbt i kommunikationen och marknadsföringen. Allt påverkar varumärket, därför är det då viktigt att på samma gång ha strategi och plan att luta sig mot."